Sidor

torsdag 21 maj 2009

Pigga ben

Idag blev det 200 x 4 x 4, mest för att se om det fanns fart i benen. Och det fanns det. På grund av omständigheter, som jag i detta forum inte kan redogöra för, förlades passet till gymmet på Fyrishov. Det var alltså möjligt för mig att mycket exakt ställa in farten i intervallen. Den första omgången höll jag 16 km/h (kilomtertid: 3 m och 45 s), de två följande 18 km/h (3 oh 20). Under sista omgången körde jag 19 km/h (3 och 9) de tre första för att avsluta med 20 km/h (3 blankt). Kändes bra även om det faktiskt blev lite jobbigt mot slutet. Återstår att se om benen är lika pigga på marans andra varv.

Det hela kunde dock ha fått ett fasansfullt slut. Under nedtrappningen (7,5 km/h) gick strömmen, bandet totalstannade och jag dunsade in i kontrollpanelen. Hade detta hänt när jag höll 20 km/h så hade det inte blivit maraton i vår.

Inga kommentarer: