Sidor

måndag 14 juni 2010

Tre pass och ångest för tjejdäng

En nio dagar efter Stockholm marathon har Lars hunnit med tre pass med alternativ träning. Imorgon, tisdag, är det dags för det första löppasset. Lars ser fram mot att börja springa och lägger upp taktiken inför sommarens träning och höstens lopp.

För en vecka sedan genomförde jag det första passet efter maran. Med endast en vilodag i kroppen kändes kroppen så klart ganska så sliten och passet blev med nödvändighet en ganska lugn historia: cykel i 15 minuter och därefter styrketräning för bål och överkropp i halvtimme. Klon i passet var naturligtvis ångbastun och bubbelpolen.

I torsdags var det dags igen. Den här gången byttes motionscykeln ut mot en crosstrainer och tiden ökades till 20 minuter. Måste nog säga att jag tryckte på ganska bra. Igår upprepade jag torsdagens pass, la till 5 minuter i Crosstrainern och avslutade med knäböj med ganska tunga vikter för att få igång benen.

Imorgon är det i alla fall dags att börja springa igen. Skönt! I nuläget tänker jag mig ett uppjogg om 15 minuter, därefter 7 x 200 meter i backe för att sedan avsluta med 15- 20 minuter jogg.

Lurar återigen på var fokus under sommarens träning ska ligga. Tidigare tänkte jag att PB på Stockholms halvmara var viktigast. Nu börjar jag luta åt Lidingöloppet. Anledningen är att en kvinnlig bekant till en bekant som jag 'slog' med blott fyra minuter i Stockholm marathon (och då startade hon betydligt längre bak än jag)ställer upp i Lidingöloppet. Jag vill absolut inte åka på tjejdäng, så kraftsamlingen får nog ligga på Lidingös oändliga backar.

4 kommentarer:

Roadrunner sa...

Skulle du trots allt ( och mot all förmodan) åka på tjejdäng så har du ju ändå din röjsåg;-).

Lars sa...

Det är sant och i det ligger det en stor trygghet!

Mia sa...

Jag anmälde mig ungefär två sekunder efter att din kommentar landat i min blogg! Det är här blir kul. Jag känner pressen och snörar strax på mig löparskorna...

Hella sa...

Det här är på gränsen till större underhållning än fotbolls-VM. Och, som jag skrev i Mias blogg, så VISSTE jag att ni skulle ha den här effekten på varandra! :-D