Sidor

onsdag 11 augusti 2010

Backpass med trötta vader

I måndags var jag tillbaka i gymmet för ett mellanpass. Började med 30 minuter i cross trainer. Jag tog det lugnt och såg till att ligga under 143 i puls (den övre gränsen för träningszon 3) hela tiden. Därefter blev det tåhävningar, 3 x 15, med 40 kg på skivstången. Rejäl stretch och sedan var det passet klart.

Igår åkte löparskorna på igen. Den här veckan är som sagt tre löppass inplanerade: två tior (tisdag och torsdag)och sedan 19 km på söndag.Gårdagens tia piffades upp med sju rejäla backar. Tog det lugnt mellan backarna men måndagens tåhävningar kändes ändå en del i vaderna. I slutet av varje backe tickade pulsen också upp till pulszon 5.

Någon timme efter passet satt jag djupt försjunken i en fåtölj och kände mig riktigt trött, seg. Inte fysiskt utmattat men trött. Det slog mig att jag faktiskt inte hade genomfört träningspass tre dagar i rad sedan mitten av februari. Kroppen var väl trött helt enkelt.

Idag är det vilodag. Skönt. Har träningsvärk i vaderna, men det gör inte ont på det där sättet som när man har en skada. I morgon 10 km utan backar.

1 kommentar:

Mia sa...

Det här verkar ju lovande...för dig alltså :)

Idag får vi finbesök i stugan (vilodag igår) men ikväll då jäklar. Jag måste orka mig över 15 km åtminstone en gång den här semestern. Kanske smäller det ikväll! Annars är ju semestern slut på måndag...