Sidor

fredag 3 september 2010

Kort fredagspass i tröskefart

På söndag ska jag åka till Lidingö och testspringa inför the real deal om tre veckor. Därför fick dagens pass lov att bli lite mindre krävande. Mellan tio minuters upp- och nedjogg sprang jag således 30 minuter i stegrande tempo. Började i 4.50 fart, efter fem minuter höjde jag tempot till 4.35, därefter tio minuter strax under 4.30. De sista tio minuterna höjde jag tempot gradvis från 4.15 till 4.04.

Inga konstigheter. I morgon vila. På söndag Lidingö.

Okej... jag erkänner. Jag har aldrig riktigt fattat vad som menas med tröskelpass eller tröskelfart. Nu låg jag i alla fall i huvudsak i pulszon 4 och 5, är det ett tröskelpass? Snittpulsen var 154 och max under passet 170 (min maxpuls är 180). Tröskelpass?

5 kommentarer:

Mia sa...

Ah, du ska fuska med andra ord! Jag visste det. Testspringa...hrm.

Jag lyckades skrapa ihop 12 kilometer ikväll (inte 15...) varav 5 av dem i snigelfart.. I blame it on my friend och att vi hade alldeles för mycket att prata om :)

Ja, du får hänga med i bloggen till veckan då jag är på träningsläger. Eller inte. Vi får helt enkelt se vad jag ska göra...

Mia sa...

Ingen aning... Jag vet inte ens vad maxpuls är. Jo det gör jag ju, men inte min egen.

Hon den där svd-maratonbloggaren slänger ju sig ofta med termen "tröskelpass". Kanske finns nåt svar där?

Roadrunner sa...

Roadrunner låter meddela att det är ytterst lite taggtråd kvar i halsen. Strax igång igen alltså. Även med bloggandet!

Lars sa...

@Roadrunner: Det var nyheter som jag väntat på! Kul!

Mia sa...

hur var det nu då i lidingöloppsspåret? själv kör jag dubbla pass idag. lätt jogg kombinerat med vedkastning i förmiddags. nu ska maten få smälta lite så blir det backträning.

det kanske är ett träningsläger under täckmantel ändå det här... ;)