Sidor

söndag 20 mars 2011

längre, snabbare och lugnare

För fjorton dagar sedan drog Lars igång sin komma-tillbaka-satsning, som bestod att av pass enbart fokuserade på tid och pulszon. På så vis skulle elaka ljumskar och envetna förkylningar sättas på plats. Idag genomfördes det tredje långpasset under satsningen och Lars kunde konstatera att formkurvan pekar uppåt.

Här kommer en sammanställning:

2011-03-06
tid 2:15:11
distans 22,4
puls med/max 157/158
fart med/max 5:49/5:46

2011-03-13
tid 3:13:25
distans 32,4
puls med/max 146/159
fart med/max 6:00/5:27

2011-03-20
tid 3:20:00
distans 34,6
puls med/max 144/161
fart med/max 5:46/5:15

Det verkar alltså som jag kan hålla på längre, i högre fart samtidigt som pulsen är lägre. Det måste väl vara bra. Nu kommer en lugn vecka. Därefter skruvar jag upp nivån ett snäpp till.

6 kommentarer:

hempa sa...

Härligt att du är igång igen. Och vilka långpass, vara ute och kuta i 3:20 kan jag bara drömma om.

Lars sa...

Stort tack! Ja, det känns bra. Å andra sidan så testar jag inte gränserna. Springer hela tiden med en rejäl säkerhetsmarginal. Nästa vecka blir som sagt lugn, men sedan ska jag börja testa gränserna. Man hoppas ju att det håller då också.

Mia sa...

Det kommer att gå som en dans (afro?) den 28 maj för dig! Det är jag helt säker på!

Lennart sa...

Tycker det låter klock med en lugn vecka för att sen testa gränserna. Bra!!

Visst är det kul att se när man kan hålla på längre samtidigt som man springer fortare men pulsen är lägre! Det är ett härliga "kvitton" på att träningen tar!!

MVHVH

Ingmarie sa...

Ser hur bra ut som helst! Du verkar ha ett klokt upplägg så det kommer att gå finfint med den fortsatta upptrappningen. :-)

Lars sa...

Tack Lennart och ingmarie. Det blir spännande att se vad som händer nästa vecka!