Sidor

torsdag 21 juli 2011

Semesterlöpning i Halmstad

Sedan förra inlägget har jag sakta och försiktigt ökat träningsmängden. Även om det bara går långsamt framåt, så går det ändå framåt. Och det känns ju bra.

I lördags (16/7) fick jag till något som liknade ett lånpass: 19.72 km på 1.52.52. Jag inledde med ganska flack landsvägslöpning om lite knappt 14 km. Därefter blev det två varv på Röborundan, med sina tre fruktade backar. Slutligen sprang jag hem till vårt lilla hus. Den lugna öppningen gjorde att jag faktiskt kunde öka höja tempot under de avslutande - och mest krävande sex kilometerna.

Efter en dags vila sprang jag sedan i måndags ett lite kortare pass: 9 km med fem saftiga backar. Snittfarten landade på 5:30.

Igår onsdags begav jag mig till Gallberget i Halmstad. Där finns ett el-ljusspår om lite drygt 3 km med tre bra backar. Jag sprang fyra varv med ett medeltempo på 5.38. Passet kändes bra, men jag är lite sur över att jag var tvungen att sänka farten under det sista varvet.

Idag vila och imorgon 2,5-timmes flack löpning. Det är härligt med semester!

3 kommentarer:

Björn sa...

Vad roligt att det går åt rätt håll. Håll ångan uppe!

Ingmarie sa...

Om du är kvar så kom i håg att testa "Prins Bertil" och bort mot Sperlingsholm. Synd att jag inte är där och kan visa dig...

Lars sa...

Visst blev det Prinsens minne!