Sidor

lördag 21 februari 2009

20 kilometer

Målet med lördagens pass var att springa 20 kilometer under 100 minuter (alltså under 5 min/km). Sluttiden blev 98,03 (4.54 per kilometer). Stabilt. Inga konstigheter. Gör dock följande observation: så länge jag håller 5 min/km så är det inga problem. Fyra fotnedslag på varje in- och utandning. Men när hastigheten höjs till typ 4.48 inträder en tråkig otakt mellan andning och steg som inte sätter sig förrän 4.38, vilket är för snabbt för den här distansen.

Nu blir det återhämtning men öl, vin och andra kolväten.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Enastående bra jobbat! Speciellt när det inte var några konstigheter inblandade!

Lars sa...

Tack för dina uppmuntrande ord. Men hur går det för dig ute på vintervägarna? Vad blir det kilometertider på långpassen?

Unknown sa...

Senast jag tog tid (läs: senast jag hade en klocka som fungerade) var för ca 2-3 veckor sedan och då sprang jag 2 mil på 115 min om jag inte missminner mig. Jag fick inte springa fortare eftersom det var i det snabbaste laget (enligt Szalkai)...men frågan är om jag kunnat pressa mig så mycket mer eftersom jag hade väldigt stumma ben.

Cilla sa...

Är det verkligen meningen att man ska behöva räkna ut kilometertiden själv här?

Unknown sa...

Bo kanske kan? Han har ju utbildat sig...

Lars sa...

Men bara kanske. Vi borde kanske koppla in TekNat.