Sidor

söndag 15 mars 2009

24 kilometer

Onsdagens styrketräning och torsdagens intervallträning gick som väntat. Det jobbigt, men det ska det också vara, som Snygg-markus brukar säga.

Söndagens 24-km-pass fick förläggas till lördagen, och det på goda grunder. Men hur gick det?

Enligt Szalkais program skulle distansen avverkas på 128 - 144 minuter. Jag bedömde dock att farten kunde vara betydligt bättre och bestämde mig för att sikta på en kilometertid under 5 minuter (alltså under 120 minuter cilla).

Klockan stannade på 117 minuter (4,52 per kilometer). Ärligt talat blev jag något besviken. Men så är det. Om man ska ta fasta på något positivt så var kilometertiden bättre än de 4,53 som jag presterade på förförra 20 km.

Undrar hur det går för Snygg-markus?

7 kommentarer:

Cilla sa...

För vidare läsning i ämnet, se http://www.uu.se/node697?kKod=1TD395&lasar=09/10&typ=1

Unknown sa...

Tack tack, det går fint...mental träning är också träning...

/M

Cilla sa...

Hej Bosse och Markus!
Fick ni några nya kort?
C

Lars sa...

Ja, Markus, om du har några trevliga bilder så lägger vi gärna ut dom på bloggen.

Unknown sa...

Jag är portad. Fick inget kort. Bara för det där jag gjorde förra onsdan´. Jag sa ju förlåt!

Lars sa...

Aha, det var passérkort! Jag som trodde att det handlade fotografier, konstnärliga betraktelser räddade ur förgänglighetens flod.

Alltnog, Bosse, vad har du nu hittat på för dumheter?

Unknown sa...

Jag vill bara klagöra två saker:
1. Jag var inte där.
Om det visar sig att jag var där
2. så har jag inte gjort det!
Ja, tre saker då.
3. Visar det sig att jag gjort det så hade jag inget uppsåt.