Sidor

lördag 21 mars 2009

Slitsam vecka

Just nu är träningen ganska intensiv. I tisdags var det 12 kilometer, varav 9 med fartlek. Onsdagen ägnades åt styrketräning och i torsdags var det dags för ett riktigt tungt intervall pass: 10 x 850 meter (plus uppvärmning och nedvarvning). Idag ska jag springa 8 lugna kilometer, men i morgon blir det ett långpass om 28 kilometer.

Just det, 28 kilometer! Jag antar att de läsare som är väl förtrogna med Szalkais träningsprogram nu sätter kaffet i vrångstrupen. Enligt schemat ska ju morgondagens sträcka vara 25 kilometer. Jag har emelllertid lagt märke till att 3,5 timmarsprogrammets långpass är lite för enkla för mig och har därför bestämt mig för att följa 3 timmarsgruppen när det gäller långpassen. Vi får se hur det går.

Kolhydratladdning med Vitargo!

Inga kommentarer: