Sidor

onsdag 29 april 2009

backe och intervall

Dagens pass bestod av en kombination av back- och intervallträning, mest för att se hur kroppen kändes efter söndagens fyra mil. Nog var benen lite stumma i början men efter ca 10 minuter flöt det på. Fokuserade på knälyft och framåtskjutna höfter. I de sista fartintervallen kunde jag dra på rejält.

På fredag blir det ett lugnare pass och på söndag satsar jag på att springa 20 km på 88 minuter (alltså 44 minuter/mil cilla). Jag vet, det är en vågad satsning, men så jobbar jag.

2 kommentarer:

Cilla sa...

Brukar man inte säga sträckan först (km) och tiden sen (i timmen)? Nåt lurt är det med dina tider, men jag tror inte Markus går på det.

Lars sa...

Om du läser inlägget igen - i nyktert tillstånd - så ska du nog se att det inte är några konstigheter. Allt är stabilt.