Sidor

söndag 5 april 2009

Långpass

Idag sprang jag 34 kilometer på en delvis ny bana. Jag inledde med att springa upp till gamal E4, svängde sedan av mot Ulva Kvarn, passerade sedan Forkarby, Bälinge och Lövsta där jag kom tillbaka till gamla E4. Sprang söderut på E4 till Svista där jag svängde vänster och var således tillbaka på min nygamla 24 kilometare. 

Man måste säga att det nästan var idealiska förhållanden. Inte för kallt och inte för varmt. Ett minus dock för att de sista åtta kilometerna fick springas i motvind. Ganska trist.

Sluttiden blev 2,43 vilket ger en kilometertid om 4.47, mer än godkänt tycker jag. Icke desto mindre ger en närmare analys vid handen att farten avstannade under senare delen av loppet.  De första 20 kilometerna hade en kilometertid på 4.42.  Vid 24 kilometer hade kilometertiden gått ner till 4.40! Men... den sista milen gick på hela 51 minuter (5,06/km).

Som vanligt var det benen och inte lungorna som vek ner sig. Mer styrketräningen med andra ord.

Inga kommentarer: