Sidor

måndag 25 januari 2010

Återhämtningspass

Eller kanske något i den stilen. Kände mig riktigt pigg i kroppen efter gårdagens långpass. Jag ville ändå inte springa idag utan begav till gymmet för ett alternativt återhämtningspass. Jag började med 30 minuter på cykel (random, nivå 17), stretchade därefter ordentligt innan jag fortsatte med några styrkeövningar.

I morgon blir det 10k i halvlugn fart (siktar på 5 min/km) med löpskolningsession någonstans i Librobäck. Tror det blir hög- och låg skipping. Sprättsteg håller jag mig borta från. Och det borde ni också göra. Det ser löjligt ut och jag tror inte att det är bra för knäna.

Förresten, förra veckan avverkades 44 k + ett cykelpass. Jag tror att det är ganska lagom för mig.

2 kommentarer:

Roadrunner sa...

Lars! Du har inte fått någon Award än, tror jag!? Hursomhelst förtjänar du en och kan hämta den i min blogg. Jag har inte fullgjort mina förpliktelser helt så om du vill se vad som förväntas av dig så får du kolla i Magnus blogg (se godtycklig kommentar i min blogg).

Låter som ett skönt pass, till skillnad från mina senaste!!

Lars sa...

En reward? Härligt! Ja, det känns som jag har flyt nu. Hoppas att det håller i sig ett tag. Det blir ju alltid upp- och nedgångar under en säsong.