Sidor

söndag 10 januari 2010

Formen på väg tillbaka! (hoppas jag...)

Igår blev det ännu ett 8k pass på Fyrishovs löpband. De första 30 minuterna körde jag långsam tempoökning; startade på 12 km/h och ökade sedan med 1 km/h var tionde minuter fram till 30 minuter. Därefter öste jag på lite extra de sista 1,5 kilometerna. Höger knä känns bra, men resten av låret är fortfarande lite stelt.

Funderar just nu på om jag ska ge mig ut och köra ett utomhuspass. Får se hur det känns när lilla Ingrid sovit middag.

2 kommentarer:

Miranda sa...

Löpband känns som något nödvändigt ont. Men kylan är ju på väg bort, så nästa vecka ? :)

Lars sa...

Ja, det börjar faktiskt kännas ganska trist att titta på crosstrainer-utövarnas ryggar.

Redan imorgon ska temperaturen bli behagliga -6, så då ger jag mig ut igen.