Sidor

fredag 29 januari 2010

Kasspass

Igår skulle jag springa 8k i 4,40-fart. Ett perfekt mellanpass inför dagens Staffansmil. Trodde jag. Benen var stumma som norrländska vedträn. Rytmen uteblev helt och hållet. Efter 5k gav jag upp och linkade hem.

Kanske beror det på att förra veckans träningsvolym blev lite för stor. Långpasset på 26k var trots allt den längsta sträcka jag sprungit sedan Lidingöloppet. Dagens Staffansmil är i vilket fall inställd. Det får bli en sisådär 40 minuter på gymcykel + lite allmän styrketräning istället.

Funderar på att ta mig till Stockholm och hänga på Petras långpass på söndag. Får se om det kan fungera med övriga helgplaner.

2 kommentarer:

Petra sa...

Jaaa! Haka på! Det blir kanonkul :) 10.30 vid Boulebar i Rålis var det.

Odda sa...

Hoppas nästa pass känns bättre. Man kan inte var på topp jämnt.