Sidor

onsdag 6 maj 2009

Personlig tränare

Enligt säkra källor har snyggmarkus nu skaffat sig en personlig tränare för att finslipa formen inför Stockholm Marathon, nämligen Janne Holmén, guldmedaljör i maraton vid EM i friidrott 2002, samt flera OS-starter. Bloggen ställer sig positivt till att snyggmarkus söker hjälp och önskar honom allt gott.

Själv körde jag ett lagom anpassat blodgenomkörarpass idag. Sju kilometer fartlek. Ordentligt tryck de sista tre kilometerna.

På lördag gäller det! Naturligtvis kan man inte ta ut sig för mycket. Siktar på en tid mellan 97 och 99 minuter.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Precis, nu har jag lärt mig allt som är bra att veta: Bara äta rostbröd (utan pålägg) till frukost, blanda ut sportdrycken betydligt, inte träna mer än ett långpass i veckan och att jag ska öka farten i slutet av träningspassen.

Hagborg! Du siktar för lågt! Om jag inte missminner mig så sprang du på 2 mil på 88 minuter nyss? Borde du då inte kunna sikta på en tid runt 93-96 minuter? Själv ska jag försöka hamna mellan 115-120 min.

Lars sa...

Markus, det är alltid lika trevligt att läsa dina kommentarer.

Du tycker att jag siktar för lågt och det kan säkert ligga mycket i det. Men betänk följande: Vi har aldrig sprungit på den aktuella banan; vi saknar en höjdkurva; vi vet inte om det kommer vara partier med trängsel; vi kan bli bakfulla.

Allt detta kan menligt påverka resultatet.

Och du, glöm inte att öka farten mot slutet av långpassen!

Cilla sa...

Jag skulle tycka det var intressant med en utförligare beskrivning av jackan.