Sidor

söndag 6 september 2009

Tävlingssäsongen...

... lider mot sitt slut. Sedan Stockholm marathon har det varit lite si och så med form och träning. Sammanlagt har jag under sommaren sprungit 540 kilometer. Antal höjdmeter har varit 10916 uppför och 11022 nedför. Jag är kanske mest nöjd över att jag har fått upp hastigheten på kortare sträckor. Rekordet på 5 kilometer ligger nu på 18,37.

Men nu är det två långlopp som gäller: halvmaran den 12/9 och Lidingöloppet den 26/9. Efter maran satte jag 1.35 som måltid för halvmaran. Det kändes som ett ganska enkelt mål då, men nu får jag nog vara glad om jag fixar det. Lidingöloppet hoppas jag fixa på 2,25 - 2,30.

Dagens pass bestod av testlöpning av Lidingöloppets 22 avslutande kilometer. Lunkade på med en trivsam snitthastighet om 4,45 minuter per kilometer. Aborrbacken var precis så jobbig som sagts.



2 kommentarer:

Unknown sa...

"Aborrbacken var precis så jobbig som sagts."

Du glömmer varför du springer Lidingöloppet Lars! Det är ju för att kunna säga att loppet inte är så jobbigt, att det är betydligt lättare än maran.

/MH

Lars sa...

Tänkte inte på det. Det ska inte upprepas.