Sidor

tisdag 18 maj 2010

Halvlångt tisdagspass

Namnlös by larshagborg at Garmin Connect - Detaljer

Ännu en dag sprang Lars iväg på ett långpass med tankarna någon annanstans. Helst av allt skulle han ha velat softa i soffan med Anna och lilla Ingrid, men man kan ju som sagt inte bara vila sig i form. Passet började med att GPS-klockans distans- och fartfunktion inte fungerade. När siffrorna började se ok ut var det dags för den här rundans mördande inledning: 4K på en absolut rak vägsträcka. Gamla E4an. Mötande trafik snittar 128 km/h.Benen kändes stumma efter lördagens värmechock. Dessutom rejäl motvind. Lars hade tänkt sig att springa de sista 9K i 5.20-fart, men det under den långa raksträckan verkade detta omöjligt.

I takt med att kroppen kom in i tempot och (lika viktigt) att motvinden vändes till medvind kunde farten höjas. Vid 10K (egentligen 10.25 typ) var målfarten på plats. Därefter pressades tiden ner lite varje kilometer (nästan) utan att det var jobbigt. Jag kände mig inte stark och lätt, men i alla fall stark.

Med så långsam start borde man känna sig stark, tänker du. Och visst är det så. Men jag är ändå nöjd.

PS, ni får helt enkelt tro mig att GPS-en inte fungerade i början och att distansen egentligen är 19K (minus 12 meter).

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi tror dig Lars!

Sidan med all löpardata uppskattas mycket. Väldigt tjusigt upplägg!

/MH

Unknown sa...

Hehe! Jag bryr mig mest om hur du kände! Kände du dig stark - behåll den känslan! Farten kan du ju trolla med :-)