Sidor

tisdag 12 oktober 2010

Noch ein... plus en överraskning!!!

Det känns som om de närmaste veckornas inlägg kommer att bli lite tråkiga: 10 k i 5-minuterstempo, inga intervaller, inga spurter, inga häpnadsväckande backpass. Så kommer det alltså bli under några veckor. Men... idag och på denna plats offentliggör jag inte bara en utan två bloggöverraskningar. Men först några ord om dagens pass.

Ännu ett 10K pass. Från början var tanken strikt hålla sig till 5-minuterstaktiken, men allteftersom kilometerna plingade på i min Garmin Forerunner (fel! min frus Garmin) slog det mig att jag faktiskt kunde kosta på mig att öka takten lite. Inga spurter, ryck eller aggressiva farthöjningar. Men lite mer tryck i benen.

Sagt och gjort, istället för att hovra kring 5/km höjde jag försiktigt farten till 4.50 osv. Steg för steg höjde jag tempot utan att överge min 8-nedsättningar-per-andetag regel. Milen avklarades på 47.34. Känns faktiskt helt ok, med tanke på att det inte var jobbigt.

Och därmed till saken!

Överraskning #1: Snart - och på denna sida - kommer jag publicera en årskrönika, LöparLarsLöparår2010, med ett flertal bilder. Med all säkerhet en framtida klassiker i bloggjoggosfären.
Överraskning #2: Snyggmarkus kommer ånyo ges tillfälle att offentliggöra sina planer inför framtiden.
Överraskning #3: (bonus) jag kommer att öppna en rådgivningstjänst. Alla sorters problem (allt från månlandningar till kommatering) kommer att behandlas.

Enjoy.



13 kommentarer:

mia sa...

Blir det här alltså sidan jag kommer att vända mig till med relations- och yrkesrelaterade problem samt löparknän, tävlingsvåndor och självförtroendesvikt?

Lars sa...

Ja, den sorters frågor kommer att behandlas, liksom val av bildäck, restaurangtips i Dar es Salaam och sportbarer i Austin etc.

RosaMilton sa...

Men det här ser jag framemot! Mina yrkesfunderingar kanske jag ska ta med hugade kollegor på jobbet, eller?!

Lars sa...

@Rosa: här kommer det svaras på allt!

Mia sa...

Har jag berättat att jag ska springa 37 km imorgon? Det ska jag i alla fall. Om det går.

Lars sa...

@Mia: Oj! Helt galet starkt (att ens försöka)! Lycka till. Själv tänker jag festa från kl 14 till 02.

Roadrunner sa...

Att du var en överdängare på kommatering visste jag redan, men månlandningar??

Ser fram emot årskrönikan!

Anonym sa...

då vill jag ha kommentar till mina nya skor, sa AK. Presenteras på min Facebookstatus

Mia sa...

Ja försöka var namnet. Haha.. Det blev inte 37, men i alla fall 30 och jag är nöjd med det. Man har ju inte så höga krav på sig själv längre. Tack och lov!

P.S. Verifieringsordet här i din blogg var "supen". Det ser jag som ett tecken, för min kväll alltså..

Mia sa...

Äch, nu rycker vi upp oss, tänder marathongnistan och kommer in i matchen. Okej?

Helena Saarela sa...

Nu har även jag hittat till din blogg! Spännande med överrasknigar framöver! Vadan dessa 10 k pass? Nåt millopp som du satsar på?

Staffan sa...

Vad är snart? Nu har bloggosfären väntat länge nog på årskrönikan. För att inte tala om lanseringen av den där frågetjänsten!

Ina sa...

Jag lovar att ställa upp som rådgivare till dig ifall du får frågor om stickning ;)

Jag är äntligen frisk och har börjat träna ordentligt igen. Så mycket löpning har det dock inte blivit, det finns ju så mycket annat roligt också.