Sidor

torsdag 4 augusti 2011

Pojkboksäventyr och nya skor

Den här veckan är lite märklig. Storbarnen är på egna äventyr, Anna jobbar och lilla Ingrid och jag har semester. Egentid med en 3½-åring är både roligt och krävande. De senaste dagarna har Ingrid, Anna och jag cyklat till Storvad när Anna kommit hem från jobbet. Storvad är en badplats längs Fyrisån som ligger ungefär fyra minuter cykelväg från vårt hus.

Badplatsen ligger i en sänka och längs bortre delen av ån sträcker sig trädgrenar ut över vattnet. Idag och igår har jag simmat ryggsim under grenarna. Det är en speciell känsla att glida fram i vattnet och se solen lysa igenom grenverket. Nästan som vore man en sida Huckleberry Finns Äventyr. Jag har gjort en "mental note" att se till att storbarnen upplever samma sak när de kommer tillbaka nästa vecka.

Nya skor. För knappt ett år sedan köpte jag ett par Nike Lunarglide. Egentligen var det mest av leda, jag var trött på att köpa heldämpade, pronationsjusterade skor från Asics. I början trivdes jag inte alls i månskorna, men steg för steg har jag kommit att uppskatta dynamiken. Samtidigt har jag känt mig alltmer obekväm i mina Asics GT 2160, som jag köpte eftersom min Kayano inte kändes bra.

Dag för en ny mängdträningssko med andra ord, och det blev Nike Lunareclipes. OK, skon ser ut som vore den rekvisita för Star Treak, men den är väldigt skön att springa i. Jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte springer nästa maraton i den skon.

Inga kommentarer: