Sidor

tisdag 9 februari 2010

Ännu en dag i saltgruvorna

Idag var det dags för pass nummer två i min Holmén satsning. 10 k skulle springas på 47 minuter. Jag höll mig dock till rådet att springa varje pass så fort man kan ( i jämn fart genom hela passet) och sprang därför på 43,38. De sista 3k hade jag en viss tempoökning, så inte öppnade jag för hårt.

På torsdag blir det ett lite längre pass. Ska bli intressant att se hur det går att "springa så snabbt man" kan på en längre sträcka.

Dessutom kan jag berätta att det har hänt en makalöst märklig grej i maratonbloggosfären. Detaljerna kommer senare, men jag kan redan nu avslöja att mina fötter är inblandade.

6 kommentarer:

Unknown sa...

43,38! Bra jobbat, speciellt med tanke på att du inte var speciellt laddad inför loppet!

/MH

Lars sa...

Tack Markus. När skorna väl var snörda så trillade träningen på. Som vanligt hjälpte the Pogues till i hörlurarna.

Roadrunner sa...

Ja, verkligen. Inte illa! Var springer du då någonstans?

Björn sa...

Väntar med spänning på avslöjandet

Lars sa...

Vattholmavägen. Plogat, inga backar. Så jobbar jag.

Avslöjandet kommer inom kort.

Sofie RW sa...

Imponerande fart! Hoppas dagens pass också var lyckat. (Och jag har mina aningar om vad som är på gång :) )