Sidor

tisdag 31 maj 2011

Återhämtning

Den mentala återhämtningen tog ett jättesprång efter alla vänliga kommentarer på bloggen. Tack! Kroppen lät sig inte påverkas lika lätt. I söndags kände jag mig rejält risig, särskilt i vänster ben. Men efter 24 timmar med dubbel dos Voltaren (förlåt Staffan), kände jag mig märkbart bättre redan i måndags. Idag har jag egentligen inte varit mer ur slag än efter ett 30K-pass. Det måste vara ett gott tecken.

Jag tänker likväl vänta minst 1½ vecka till innan jag börjar springa. Imorgon eller på torsdag sätter jag igång med någon sorts gymträning. Tänker mig att det blir ca 40 minuter cykel eller crosstrainer + allmänstyrka. Mot slutet av nästa vecka testar jag lite lätt hur löpningen känns på bandet. Om inga varningsklockor blinkar så går jag sedan successivt över till vanlig löpning.

Inga kommentarer: