Sidor

torsdag 1 juli 2010

Vattenlöpning

Efter osedvanligt mycket gnällande från Lars tröttnade en av hans facebook-vänner och föreslog att Lars borde ägna sig åt vattenlöpning istället för självömkan i väntan på vaden ska bli ok. Lars tog till sig kritiken och inhandlade genast ett gult vattenlöpningsbälte.

Idag vattensprang jag bara 50 meter. Antar att tekniken ännu inte är fulländad. Men kul var det. Det blir absolut ett inslag under den närmaste tidens träning. Tänker mig att det är perfekt att kombinera vattenlöpningen med traditionell styrketräning.

6 kommentarer:

Mia sa...

Det har jag faktiskt aldrig testat. Men har hört att det är väldigt bra. Jag tycker inte om vatten, vilket är ett problem när det kommer till vattenlöpning.

Lars sa...

det kan ju lätt bli svårt med vattenlöpning om man inte tycker om vatten. Men du verkar ju vara i god form och utan behov av alternativ träning.

Imorgon kör jag att längre pass. Vi får se hur det känns.

snorsportarn sa...

Om du tröttnar på plaskträning rekommenderas cykel å det varmaste. Roligt, snabbt, helt ostötigt, men tidskrävande. Möjliggör också inköp av dyrt träningsredskap som inte fyller någon annan funktion. Man får bstämma själv om det är bra eller dåligt.

Lars sa...

Ja, vad ska man säga? Värdighetsfaktorn på vattenlöpning är ju extremt låg. Å andra sidan kostar ett vatten-löppar-bälte 225 kr och en bra cykel.... 15 000 kr och däröver. Dessutom väldigt tidskrävande. Det får nog bli vattenbälte.

Lennart sa...

Jag har aldrig provat vattenlöpning men jag tror på vattenlöpning som alternativ träning! Det är så många duktiga löpare som ängnar sig åt det och tycker det är bra, fast det är klart, det är roligare att gå ut och springa.

Vad är det för fel på vaden? har också haft problem med vaden och springer just nu med kompressionsstrumpor. Mina problem gick över då!

MVH

Mia sa...

Nu vill jag faktiskt veta hur vaden känns och hur det går med vattenlöpningen!