Sidor

onsdag 18 augusti 2010

Superbra länk om fot- och benskador

Var inne på Lennarts blogg och hittade där en superbra länk om löpningsrelaterade fot- och benskador. Klicka, läs- och lär.

Själv behandlade jag ju min vad med DSMO, men det är väl egentligen olagligt skulle jag tro. Effektivt som tusan var det i vilket fall. Och det är klart att det som är bra för travhästar, stamceller och nedkylda organ också måste vara bra för onda vader.

Jag kan konstatera att kroppen sakta med säkert börjar hitta tillbaka. I onsdags, förra veckan, hade jag rejäl träningsvärk efter att sprungit 16 km på söndagen, gymtränat benen på måndagen och kört ett backpass om 11 km och 7 backar på tisdagen. Nu i söndags sprang jag 19 km, i förrgår gymträning och igår 12 km med 11 backar. Idag ingen träningsvärk eller andra besvär. Det trillar på.

1 kommentar:

Jenny sa...

Riktigt bra länk du hittat, tack!