Sidor

måndag 16 augusti 2010

Tränar jag för ofta?

Gårdagens långpass var ju en lugn tilldragelse så kroppen protesterade inte under dagens gymövningar. Det blev 30 minuter i Cross trainer (pulszon 3) + tåhävningar (3x15) och core. I morgon kör jag på med 12 km med hela 10 rejäla backar. Frågan är nu om jag, mot bakgrund av sommarens skador tränar för ofta (snarare än för mycket)?

Förra veckan sprang jag tre pass (11 + 10 + 19) jämte två gympass med benstyrka. Tänker mig något liknande den här veckan: 12 (10 backar) + 12 (staffanmil) + 25 (lugnt långpass) + två gympass (idag + på fredag).

Anledningen till min fråga är att jag känner mig väldigt trött alltså sömnig inte muskelsliten. Sitter och somnar i soffan. Kanske gjorde behandlingen med Dimethyl Sulfoxid gjorde att jag blev bra för fort så att säga.

2 kommentarer:

Mia sa...

Det är alltid en balansgång det där. Kanske ska du lugna ner dig lite så att du inte blir för bra :) Skämtåsido så vet jag inte... Stoppa in en extra vilodag med HELVILA så blir det säker bättre.

Jag hade "vilodag" igår (IGEN!) eller ja, jag kompisjoggade en sexa och tjatade hål i huvudet på en vän under 35 minuter...

Lars sa...

Hmmm på onsdag blir det i alla fall en helvilodag, kanske borde jag också slopa gympasset på fredag. Vi får se.

Tjatade hål i huvudet på en vän... jag börjar inse att den här kampen kan bli hårdare än vad jag kunnat ana.