Sidor

tisdag 3 augusti 2010

Lars springer igen

Efter 100 år (nåja...) av alternativ träning var det idag åter dags för Lars att ge sig ut på ett löppass. Enligt träningsprogrammet ska två 8 km-pass och ett 16 km-pass joggas i lugn takt den här veckan. Om vaden inte protesterar blir det hårdare tag veckorna framöver. Inom 48 timmar vet vi om vaden är ok.

Om själva passet finns det inte så mycket att säga. Lite drygt 8 km på lite drygt 41 minuter. En lång uppvärmning. Därefter stretchning och en ordentlig nedkylning av höger vad.

3 kommentarer:

Stefan sa...

Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att samla Sverigs samtliga bloggar inom ämnet hälsa. Däribland områden såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

Mia sa...

Äntligen! Det här gillar jag att läsa. Nu håller jag alla tummar för att det går vägen och att vaden håller.

Jag ska uppdatera min blogg med lite träningsinfo imorgon har jag tänkt. För det har tränats en del, men lite lagom semesterlamt sådär... Jag är slö nu för tiden. Så slö. Vill inte att det ska vara för jobbigt :)

Mia sa...

SV: Idag har jag vilodag. Det betyder ju att jag har tränat (men inte bloggat om det...än). Och nej, svampen räknar jag inte in som träning... Eller vänta nu..?