Sidor

torsdag 23 september 2010

Så ska Lars springa, del 1.

Bloggosfären har på senare tid kokat av rykten. Stämmer det att Lars avser att genomföra Lidingöloppet med kompressionsthights? Ja, det stämmer. Tightsen testades med gott resultat under Stockholm halvmarathon. Spindelmansbyxorna åker alltså på även på Lördag. Lägg därtill kompressionsstrumpor och ni förstår att hela kroppen från midjan och neråt kommer att bli helkomprimerad. Förhoppningsvis innebär detta inte att överkroppen sväller ut som en ballong. Vi får se.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Låter hur coolt som helst! :)
Lycka till på lördag!

Lars sa...

Tack Daniel! Hoppas att det (förväntat) dåliga vädret inte strular till dina medaljmål! Kör hårt.

Mia sa...

Det här blir minst sagt intressant...att se! Jag ligger lite lågt med utrustning. Vill hålla mig så naturnära som möjligt. Det blir exakt samma outfit som på maran faktiskt. Kallt, men tryggt.

Mia sa...

har hört rykten om pastalunch och grejer... voj voj.

själv är jag typ utbränd efter nummerlappsuthämtningen, men det är ju alltid skönt att ha en geografisk plats (Uppsala!) att skylla på och det inte går vägen imorgon :)

Mia sa...

Hej! Himla kul att ses igår :) Jag hoppas det blir fler tillfällen på tävlingar kommande säsong.

Idag är jag aningens ledbruten faktiskt. Kan knappt gå...och gnäller en hel del. Men det får det vara värt.

Hoppas allt är väl efter tre mil. Det gjorde vi bra! Ha det gott!

/Mia