Sidor

söndag 27 december 2009

Var yngre förr

Och detta insåg när jag under julhelgen tittade igenom "tidnings-urklipps-pärmen". Tretton år gammal sprang jag Tråddragarrundan (10 k kuperad terrängtävling) på 45.12 utan att egentligen ha tränat. Samma år vann jag skolmästerskapens 1 k på 3.03 (återigen utan att ha tränat). Så är det inte längre. Har ägnat julhelgen åt just det som jag gjorde som trettonåring, alltså inte träna. Men nu är det slut på det. Drar snart iväg till Fyrishov för 8 km på bandet + styrketräning.

3 kommentarer:

Roadrunner sa...

Imponerande sprunget av en 13-åring!

Lars sa...

Ja, jag blev faktiskt lite förvånad över att tiderna var så bra.

Roadrunner sa...

Som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg (Goda löpargener?) så var jag en ganska kass löpare i 8-11 årsåldern, då jag tränade i UIF. Jag vill minnas att mitt personliga rekord på 1000 meter låg på 4,05... trots att jag inte tränade:-). Precis som för dig var det väldigt lite träning på den tiden. Löpningen bestod i princip bara av ett par kilometer i veckan då jag tränade med UIF.