Sidor

onsdag 13 januari 2010

Invigningspass

Lyckades släpa mig och köra ett tidigt morgonpass för andra gången den här säsongen. Eftersom skorna införskaffades igår kunde det inte bli ett allt för långt pass. Jag valde 6k med fartökning: 0-2 i 5 minuters tempo, 2 - 4 i 4.40, 4 - 5 i 4.15 och under sexan drog jag på och avslutade i ett 3.30 (alltså avslutade inte den farten hela tiden). Skorna kändes bra.

Passade på att kolla pulsen för att göra det test Hempa tipsade om häromdagen. Fick 2, 22 vilket jag måste vara väldigt nöjd med. Jag har i och för sig alltid haft bra syreupptagningsförmåga, men det här var lite bättre än vad jag trodde. Antar att detta betyder att fokus knappast bör ligga på att förbättra syreupptagningen utan snarare på viktminskning och benstyrka.

2 kommentarer:

Hempa10 sa...

2,2 är ju riktigt bra! Kul att du testade!

Lars sa...

Ja, jag är som sagt mycket nöjd. Nu gäller det bara att med bibehållen muskel styrka gå ner i vikt. Tack för tipset!